15 May Família numerosa categoria especial per ingressos 2026: llímit IPREM
¿Tens quatre fills i vols saber si pots ser família numerosa de categoria especial per ingressos?
Encara que pel número de fills vos corresponga inicialment la categoria general, determinades famílies poden obtindre la categoria especial de família numerosa si no superen un determinat nivell d’ingressos.
La clau està en el 75 % del IPREM. T’expliquem de forma senzilla cóm calcular-ho en 2026.
¿Quin és el llímit d’ingressos per a ser família numerosa de categoria especial en 2026?
Les famílies en quatre fills *computables poden accedir a la categoria especial quan els seus ingressos anuals, dividits entre el número de membres de l’unitat familiar, no superen el 75 % del IPREM vigent, incloses les pagues extraordinàries.
En 2026, prenent com a referència un IPREM anual de 8.400 €, el llímit és:
8.400 € × 75 % = 6.300 € per membre i any.
Per tant, si els ingressos computables de l’unitat familiar no superen els 37.800 € anuals, podria solicitar-se el reconeiximent de la categoria especial de família numerosa per ingressos.
¿Una família en tres fills pot ser categoria especial?
Sí, en determinats casos.
A efectes de determinar la categoria, cada fill en discapacitat o incapacitat per a treballar computa com dos.
Per això, una família en tres fills en la que un d’ells tinga reconeguda una discapacitat en els térmens establits llegalment pot alcançar els quatre fills computables i accedir a la categoria especial si, ademés, complix el requisit d’ingressos.
¿Es tenen en conte els ingressos bruts o nets?
Per a realisar el càlcul es tenen en conte els ingressos de l’unitat familiar corresponents a l’eixercici anterior, incloent rendes del treball, del capital i prestacions.
Els ingressos es computen pel seu import íntegre o brut, per #lo que no devem llimitar-nos a sumar els diners nets que entra cada més en el conte bancari.
¿Quina diferència hi ha entre el 75 % i el 100 % del IPREM?
És important no confondre dos llímits diferents.
El 75 % del IPREM, és dir, 6.300 € anuals per membre en 2026, és el que s’utilisa per a determinar si una família en quatre fills computables pot accedir a la categoria especial per ingressos.
La normativa utilisa també el IPREM per a determinar, en caràcter general, la dependència econòmica dels fills a efectes de la seua inclusió en el títul de família numerosa, pero es tracta d’un requisit diferent i existixen suposts especials que deuen analisar-se individualment.
¿Cal acreditar els ingressos tots els anys?
Sí.
En la Comunitat Valenciana, les famílies que tinguen reconeguda la categoria especial per raó dels seus ingressos deuen presentar durant els tres primers mesos de cada any una declaració responsable relativa als ingressos obtinguts durant l’any anterior.
Per això, és important comprovar anualment que se seguixen complint els requisits.
Per a més informació sobre Famílies Numeroses i MAS DE DOS subscriu-te a nostra newsletter fent clic en este enllaç.